Porządek obrad
1)
Otwarcie obrad V Sesji Rady Miasta Płocka.
2)
Wybór Komisji Uchwał i Wniosków.
3)
Omówienie realizacji inwestycji Centralny Port Komunikacyjny oraz kolei dużych prędkości uwzględniającej miasto Płock w zakresie prac Ministerstwa Infrastruktury, Spółki CPK Sp. z o.o., jak również planów PKP PLK SA.
4)
Przyjęcie protokołu z obrad IV Sesji Rady Miasta Płocka z 29 sierpnia 2024 roku.
5)
Podjęcie uchwał w sprawach:
I
etap – dyskusja i zgłaszanie wniosków
1.
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy-Miasto Płock na lata 2024-2050 (druk nr 115),
2.
zmieniająca Uchwałę Budżetową Miasta Płocka na rok 2024 (druk nr 116),
3.
sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy-Miasto Płock oznaczonej jako działka nr 62/19 i działka 62/20 o łącznej powierzchni 0,2329 ha położonej w Płocku przy ul. Targowej, na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego (druk nr 105),
4.
nadania nazwy obiektowi użyteczności publicznej (druk nr 106),
5.
nadania nazwy ulicy (druk nr 107),
6.
przyjęcia „Programu Korekcyjno-Edukacyjnego dla Osób Stosujących Przemoc Domową na lata 2024-2030” (druk nr 108),
7.
wyrażenia zgody na złożenie przez Gminę–Miasto Płock wniosku o dofinansowanie na konkurs oraz przyjęcie do realizacji przedsięwzięcia polegającego na wymianie źródeł ciepła i poprawie efektywności energetycznej instytucji edukacyjnych (druk nr 109),
8.
wyrażenia zgody na realizację przez Gminę-Miasto Płock projektu pn.: „Szansa na sukces” współfinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027 (druk nr 110),
9
ustalenia wysokości opłat za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym i u dziennego opiekuna prowadzonych przez Gminę-Miasto Płock oraz maksymalnej opłaty za wyżywienie (druk nr 112),
10.
wyrażenia zgody na udział Gminy-Miasto Płock w projekcie partnerskim pn.: „Zwiększenie samodzielności seniorów w miejscu ich zamieszkania (RMR)” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027 (druk nr 113),
11.
przyjęcia Programu współpracy Gminy-Miasto Płock z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 rok (druk nr 117),
12.
uchylenia Uchwały Nr 638/XXXVII/2013 Rady Miasta Płocka z dnia 27 sierpnia 2013 roku w sprawie uchwalenia „Programu ochrony środowiska przed hałasem dla Miasta Płocka” oraz Uchwały Nr 858/LIII/2018 Rady Miasta Płocka z dnia 25 października 2018 roku w sprawie przyjęcia zaktualizowanego „Programu ochrony środowiska przed hałasem dla miasta Płocka” (druk nr 120),
13.
delegowania przedstawicieli Rady Miasta Płocka do Płockiej Rady Sportu (druk nr 104),
14.
przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Płocka dotyczących projektu uchwały w sprawie zmian w Statutach Osiedli Miasta Płocka (druk nr 111),
15.
powołania Miejskiej Komisji Wyborczej do przeprowadzenia wyborów do Rad Mieszkańców Osiedli (druk nr 114),
16.
skargi z dnia 14.05.2024 r. na działalność Prezydenta Miasta Płocka (druk nr 118),
17.
wniosku Pana Jana Wyrębkowskiego z dnia 27 czerwca 2024 r. (druk nr 119).
18.
WRZUTKA - projekt uchwały w sprawie przyjęcia stanowiska w związku z falami powodziowymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej (druk nr 122).
II
etap – głosowanie nad zgłoszonymi wnioskami i projektami uchwał
6)
Sprawozdanie Prezydenta Miasta Płocka z pracy między sesjami.
7)
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miasta Płocka z pracy między sesjami.
8)
Interpelacje i zapytania radnych.
9)
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
11)
Zamknięcie obrad V Sesji Rady Miasta Płocka.